Fakta o hře

Zde se dozvíš technické informace o pobytu a zejména hře a co k ní budeš potřebovat.

O pobytu

Kdy: 14. - 18. 5. 2012

14. 5.: příjezd, seznámení se, přednášky, diskuse
Během dne budeme mít příležitost lépe se poznat, zahrát některé hry a poslechnout si povídání hostů - odborníků na naše téma. Kdo konkrétně se za námi pro tuto příležitost vypraví, bude ještě upřesněno.

15. 5.: přednášky, semináře, referáty, workshopy a úvodní vstup k larpu
Úterý bude věnováno tématům, která budou mít připravená zejména studenti. Vyzkoušíme si také jednoduché hry a workshopy, které přiblíží jak zmiňovaná témata, tak objasní mechanismy, jak se hraje larp. Večer se na chvíli přeneseme do samotné hry a probereme nejasnosti.

16. -17. 5.: larp
Dva dny budeme převážně věnovat hraní larpu. Hra nebude nepřetržitá - bude probíhat kousek od penzionu, kam se budeme vracet na jídlo a na noc.

18. 5.: reflexe, hodnocení, odjezd
Poslední den zhodnotíme náš pobyt a vydáme se do svých domovů.

Kde

Obec Daňkovice na Českomoravské vrchovině, konkrétně zde.
Je zajištěno ubytování v penzionu Selský dvůr.
Jídlo je součástí pobytu.
Na místo činu se pokusíme zajistit dopravu; její přesná podoba bude včas uveřejněna.

Počet studentů: 24
Členové týmu za projekt: Jiří Hanuš, Jan Vybíral, Tomáš Malý, Denisa Nečasová


Ke hře

Co s sebou

Zřejmě si umíš představit, co budeš potřebovat pro vzdělávací semináře v penzionu. Zde ti poradíme, co si vzít na tu část v přírodě - a co zařídíme my.

Oblečení: Každá role v larpu má kostým, který ji reprezentuje: pro jezuitu je to kutna, pro domorodého Indiána zase jednoduchá tunika; kněz má růženec a šaman zase svoji hůl. Všechny tyto prvky role tě trápit nemusí, půjčíme ti je podle typu tvé postavy. Vezmi si ale nenápadné spodní oblečení, které ti bude pohodlné a v případě horšího počasí zahřeje. Vhodné jsou přírodní barvy i materiály (tedy pokud možno ne červené triko a modré rifle - ty si vezmi na seminární část pobytu). Pomůže také nenápadná obuv (neboj, ani Indiáni nebudou chodit bosky) jako jsou sandály nebo plátěné tenisky.

Doplňky:
Všechno, co je pro hru nezbytně nutné, zařídíme. Nicméně neklademe žádná omezení k vlastnímu vylepšení postavy. Co si pod tím představit? Příkladem může být kožený pásek, růženec, křížek, prsten, brk na psaní, dobově vypadající zápisník, korále a jiné vhodné šperky, láhev na pití, amulety,…

Co čekat

Uvádíme příklady činností, kterých se pravděpodobně budete moci zúčastnit, stejně tak i situace, které budete moci zažít.

  • Náboženský život obce - den je rozdělen podle církevních pravidel a během larpu budeme sledovat jeho rytmus bohoslužeb a modliteb, jak mohly vypadat v tehdejší Paraguayi. Objeví se také odlišná perspektiva jezuitů a Indiánů, kteří se střetávají s křesťanstvím i původním náboženstvím.
  • Sociální interakce - Situace nikdy nejsou černobílé. Kromě jezuitů je zde přítomen i jejich doprovod. Kromě křesťanských Indiánů žijí v okolí nekřesťanské (a někdy znepřátelené) kmeny. Kromě jezuitské (samo)správy je zde vliv španělské koruny. Postavy se budou pohybovat v zajímavé společenské atmosféře a budou se snažit nalézt taková řešení, která by odpovídala tehdejší době.
  • Fyzická činnost - Samozřejmě si nebudeme jen povídat. Dá se očekávat aktivní účast na rituálech. Vyzkoušíme si simulovaný lov nebo řadu rukodělných a řemeslných činností typických pro tehdejší dobu. A pokud tomu budou okolnosti nahrávat, také fyzický konflikt postav (simulovaný, jak jinak).

Kontakt

V případě jakýchkoli dotazů a připomínek se můžeš obrátit na tento mail.
Kristýna: zc.drapral|neirad#zc.drapral|neirad

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License